ERTI TAWAKKAL




YA ALLAH...
Dalam kembara ini KAU mengajarku erti tawakal
Pada lambungan dan lenturan awan
Ada takut dan harap
Ada cemas dan tenang
YA ALLAH...
Terlalu rapuh rupa-rupanya imanku pada-MU
Terlalu jauh penyerahanku pada-MU
Aku takut YA ALLAH...
Pimpinlah aku
Didiklah aku
Terimalah aku
Sebagai hambamu-MU yang yakin
Selalu menyerah kepada MU
Dalam apa jua keadaan
Di mana jua kedudukan
Yang kuharap hanya KAU
Rahmat dan pembelaan-MU
Kemudi hatiku kian longlai
Pelayaran ini terlalu panjang
Kembara seakan tak berhujung
Aku lelah...
KAUlah yang Maha Gagah
Pada kelemahan dan keletihan ini..
Kupohon KAU pulihkan
Berikanlah aku kekuatan
Untuk kuteruskan perjalanan


P/S:




Comments

Popular posts from this blog

Terkesima.. menerima ucapan "Selamat Hari Guru"

2# Berjalan-jalan bersama kawan-kawan CIASTku..

:: TRAUMA ::